L’arribada de la tecnologia ha transformat la vida de milions de persones. En l’actualitat, el procés de digitalització s’estén de manera accelerada i ha arribat també a les assegurances, un sector en ebullició pel fet que startups disruptivas estan incorporant tècniques i eines sofisticades com el data, la intel·ligència artificial o l’internet de les coses per a modificar, com mai abans, aquest sector.

Els números parlen sols. La indústria insurtech es defineix per la unió de les paraules en anglès insurance (assegurances) i technology (tecnologia) i aglutina a les companyies d’assegurances tradicionals, a les empreses tecnològiques i a les startups disruptivas que utilitzen les noves tecnologies per a crear noves maneres d’oferir els productes i serveis al client final. Acumula una inversió de més de 8.000 milions de dòlars des de 2012, amb una xifra superior als 2.200 milions de dòlars en 2017, segons un informe elaborat per CB Insights.

Una assegurança per a cada persona

La informació és clau en el negoci de les assegurances i les noves fonts d’informació –que han arribat amb les noves tecnologies– està permetent a les empreses asseguradores generar productes més adequats a cada client.

Aquí està el gran canvi: fenòmens com el big data i la internet de les coses, estan acabant amb aquest escenari. La capacitat de disposar de més i millors dades, obtinguts gràcies a sensors i objectes connectats a la xarxa, és un dels motors del fenomen insurtech. La gran quantitat de dades acumulades i combinats, permeten que les asseguradores siguin més eficaces i capaces de gestionar productes diferencials i amb major personalització.

Nous consumidors

Si bé la tecnologia ha aplanat el camí per a transformar el món de les assegurances, res d’això hauria estat possible sense un important canvi de mentalitat dels consumidors: la necessitat d’assegurar no sols objectes, sinó també estils de vida; així com la irrupció de nous models econòmics com l’economia col·laborativa.

Els comparadors d’assegurances, que permeten conèixer el més barat, són l’origen de les innovadores startups que avui guien a l’usuari de manera intuïtiva i més precisa a través d’una oferta ben estructurada, per a donar en la diana de la seva elecció.

Aquí està un altre dels grans canvis: Els consumidors ja no volen pagar de més per conceptes que no utilitzaran, la comunicació és online en lloc de presencial, durant 24 hores al dia i sense esperes. En definitiva, insurtech no és només oferir una app, va més enllà: es tracta de generar una cadena de valor en tot el procés assegurador.

Noves assegurances

En aquesta conjuntura els contractes d’assegurances canvien, com s’apunta pels nous escenaris que ha plantejat la tecnologia i les noves necessitats dels usuaris. Gràcies a la confluència de l’anàlisi de dades (big data), la Internet de les coses (AI per les seves sigles en anglès) i els desenvolupaments tecnològics que aporten les noves companyies, es perfila un tipus de contracte intel·ligent que s’executa automàticament quan es donen les condicions prefixades, sense necessitat d’arbitratge ja que el sistema descansa sobre una base de dades o cadena de blocs (blockchain) pública, transparent i impossible de falsificar.

A més, l’existència de dispositius electrònics i diversos mecanismes per a recopilar dades, per exemple, sobre la condició física del client, tipus de conducció o estil de vida saludable, donaran –en cas que l’usuari autoritzi a compartir totes aquestes dades– una bolcada impensable a les noves assegurances. En poder mesurar millor el risc les asseguradores poden oferir solucions personalitzades a cada client.

This post is also available in: Spanish

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *